Dowiesz się:
Pozycjonowanie stron – dlaczego jest takie ważne?
Głównym celem pozycjonowania stron jest zwiększenie ich widoczności w wyszukiwarkach Google. Istnieją określone zasady mówiące, jak poprawnie i skutecznie pozycjonować strony WWW. Nie jest to proste, dlatego często zaleca się oddanie tej kwestii w ręce specjalistów. Poniżej przedstawiamy, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest tak ważne.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Wszystkim jest znajomy schemat wyszukiwania w Google. Internauci wpisują interesujące je frazy, a algorytmy Google dbają o to, by ukazały się satysfakcjonujące wyniki. Najczęściej odwiedzane są strony, które pojawiają się jako pierwsze, czyli znajdują się wysoko w rankingach Google. To są strony odpowiednio zoptymalizowane pod SEO, czyli takie, które poddano procesowi pozycjonowania. Im wyżej znajduje się strona, tym częściej jest odwiedzana, co czyni ją jeszcze bardziej przyjazną algorytmom Google. Na poprawne i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej składają się:
- Frazy kluczowe – powinny być naturalnie rozmieszczone w tekście;
- Anchor texty – frazy, pod którymi kryją się linki do innych stron;
- Meta-opis – krótkie wprowadzenie tematyczne znajdujące się pod adresem strony.
Dlaczego skuteczne pozycjonowanie stron jest tak ważne?
Jak zostało wyjaśnione, skuteczne pozycjonowanie stron WWW zwiększa ich widoczność w wynikach wyszukiwarek. W związku z tym więcej internautów odwiedzi naszą stronę internetową, czyli pozycjonowanie zwiększa ruch organiczny na stronie. Każda osoba, która odwiedzi naszą stronę, jest potencjalnym klientem, który zechce kupić nasze produkty lub usługi. Jeśli zarabiamy dzięki reklamom, pozycjonowanie zwiększa liczbę wyświetleń strony. Ważne, by teksty nie były pisane tylko zgodnie z zasadami pozycjonowania. Muszą być spójne, logiczne i poprawne, interesujące dla internautów. Jeśli strona będzie odwiedzana, udostępniana i czytana, będzie znajdować się coraz wyżej w rankingu Google. Warto rozważyć przekazanie kwestii pozycjonowania strony profesjonalistom – doświadczenie jest niezastąpione w tym procesie. Nieudane próby pozycjonowania strony mogą wiązać się na przykład z nadmiernym wpisywaniem w tekst fraz kluczowych w nieodmiennej formie, co Google odbierze jako SPAM.